FANDOM

"Za czysty. Nie było na nim nawet śladu kurzu i brudu, pokrywających wszystko inne w tym domu. Sprawdziłem, czy nie ma pod nim jakichś przewodow, nie znalazłem żadnych i zdjąłem go. Nie, ściana pod nim nie była jaśniejsza. Była dokładnie taka sama jak reszta.

Odłożyłem dzieło Moriego nu parapet i wróciłem za biurko. Byłem zdziwiony; niewątpliwie ktoś chciał, żebym się zdziwił. Ktoś najwyraźniej zabrał drzeworyt i zajął się nim - za co byłem mu wdzięczny - a potem zwrócił. I to całkiem niedawno. Jak gdyby spodziewał się mego powrotu.

Powinno to być wystarczającym powodem do natychmiastowej ucieczki. Nonsens! Jeżeli to pułapka, to już się zatrzasnęła. Wyjąłem z kieszeni kurtki rewolwer i wepchnąłem go za pasek. Ja sam nie wiedziałem, że tu wrócę. Zdecydowałem.się, bo miałem trochę wolnego czasu. Nie byłem nawet pewien, dlaczego właśnie chciałem znowu zobaczyć to miejsce.

Rzecz była zatem zaplanowana na wszelki wypadek. Gdybym tak trafił znowu na stare śmieci, to może po to, by zabrać jedyną rzecz warta zabrania. Trzeba więc ją zachować i wystawić tak, bym zwrócił na to uwagę.

No dobra, zwróciłem. Nikt mniejeszcze nie napadł, więc chyba nie chodziło o zasadzkę. A o cóż?

Wiadomość. To była jakaś wiadomość.

Jaka? Gdzie? I od kogo?

Najbezpieczniejszym miejscem w tym domu powinien być sejf. O ile nikt go jeszcze nie obrobił. Otworzenie go nie przekraczało możliwości mojego rodzeństwa. Podszedłem do ściany, odsunąłem pokrywę, ustawiłem właściwą kombinację i otworzyłem drzwiczki starą laską.

Nic nie wybuchło. To dobrze. Zresztą nie oczekiwałem wybuchu.

W środku nie było nic wartościowego - paręset dolarów gotówką, jakieś umowy, rachunki, listy...

I koperta. Czysta, biała koperta leżąca na samym wierzchu. Nie pamiętałem jej.

Eleganckim charakterem wypisano na niej moje imię.

I to nie długopisem.

Zawierała list i kartę."

Więcej z Fandomu

Losowa wiki